رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد
سرخط خبرها

زارع: نرخ ارز ترجیحی کالا‌های اساسی در سال آینده ۲۸۵۰۰ است | نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه افزایش نمی‌یابد

  • کد خبر: ۲۰۰۸۷۹
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
زارع: نرخ ارز ترجیحی کالا‌های اساسی در سال آینده ۲۸۵۰۰ است | نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه افزایش نمی‌یابد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه، نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالا‌های اساسی را ۲۸ هزار و ۵۰۰ اعلام کرده، گفت: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با اشاره به جزئیات بررسی لایحه اصلاح شده توسط دولت در کمیسیون متبوعش گفت: ما امروز در دو نوبت عصر و شب؛ لایحه پیشنهادی ارسال شده از سوی دولت را بررسی و در پایان نشست نیز کلیات لایحه بودجه را به رای خواهیم گذاشت.

وی افزود: صبح فردا در نشست علنی مجلس بار دیگر کلیات بودجه با همان فرآیند هفته گذشته بررسی خواهد شد و ۵ موافق و ۵ مخالف نظرات خود را درباره لایحه اصلاح شده بیان می‌کنند و در نهایت نیز رای گیری در صحن انجام می‌شود.

زارع با بیان اینکه اصلاحات مدنظر مجلس در لایحه پیشنهادی دولت تقریبا اعمال شده است، گفت: دولت در لایحه اصلاحی خود منابع مورد نیاز برای اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده دیده است. همچنین دولت در لایحه خود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۹ هزار ۵۰۰ در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به تغییر قیمت حامل‌های انرژی نشده است. اما با این حال دولت براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را قیمت حامل‌های انرژی را در صورت صلاحدید افزایش دهد.

وی با اشاره به نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه خود برای تامین کالا‌های اساسی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته است. البته بر روی برخی کالا‌ها ممکن است این نرخ کمی بالاتر باشد، اما با این حال آن ۱۰ قلم کالای اساسی با نرخ ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تامین خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->